Wat bieden wij?

Charitas is een project voor en door Bedumers. Meer verbondenheid in Bedum is ons doel. Charitas is een kringloop en buurtcentrum waar mensen met begeleiding kunnen werken. Daarnaast zijn we er voor mensen die thuis wel wat extra hulp kunnen gebruiken, maar daar geen budget voor hebben.

Kringloop

In de kringloop zijn tweedehands spullen te koop. U kunt ook spullen die u niet meer gebruikt bij ons brengen. Dit kan op de dagen dat wij geopend zijn 's morgens van 10 uur t/m 12 uur. mocht dit echt niet lukken dan kunnen we in overleg een ander moment afspreken.

Ons telefoonnummer is 06-24967401. U kunt ook mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Als spullen opgehaald moeten worden, kunt u van dinsdag t/m vrijdag contact opnemen met GoudGoed Uithuizen.

Hun telefoonnummer is: 0595-433767.

Daarnaast verkopen we ook producten die door cliënten van onze
stichtingen gemaakt worden.

Buurtcentrum

Kopje koffie of thee? Kom uw buurmannen en –vrouwen ontmoeten bij het buurtcentrum van Charitas. Houd deze website in de gaten voor de workshops die georganiseerd worden.

Thuis hulp nodig?

Als we elkaar leren kennen in het buurtcentrum, willen we elkaar ook helpen. We willen u helpen met dingen die u zelf niet kan doen. En als u een te klein budget hebt om het te laten doen. Dit zijn dingen waar u aan kunt denken:

• Samen met iemand boodschappen doen of het laten doen
  • Samen uw hond uitlaten of het laten doen
  • Samen wandelen
  • Uw ramen laten wassen
  • Uw tuin laten onderhouden
  • Uw fietsband laten plakken

De diensten worden als mantelzorg aangeboden. Hierdoor kunt u langer uw zelfstandigheid behouden en hoeft u minder snel een beroep te doen op professionele zorg. De talentvolle cliënten van Charitas voeren deze werkzaamheden uit. Zo doen zij werkervaring op en zorgen zij ervoor dat Bedum een stukje mooier wordt!
Heeft u andere dingen waar u hulp bij kunt gebruiken? Dan horen wij dat graag en zoeken samen met u naar een oplossing.